LPP uruchomiło nowy magazyn. Obsłuży 80 tys. zamówień dziennie.
Właściciel Reserved i Sinsay z przełomem. Nowy magazyn obsłuży 80 tys. zamówień dziennie. Fot. BalkansCat/Shutterstock

LPP Logistics, odpowiedzialne za kompleksową obsługą grupy LPP poinformowało oo uruchomieniu nowego obiektu. Pod Bukaresztem w Rumunii działa już wysoko zautomatyzowane centrum e-commerce. Skala inwestycji oraz flota blisko 1100 robotów pozwolą obsługiwać ponad 80 tys. zamówień dziennie. Do grupy LPP należą m.in. marki Sinsay, Reserved czy Mohito.

REKLAMA

Nowe, zrobotyzowane centrum logistyczne o powierzchni 65 tys. mkw., które działa już od końca października wzmacnia infrastrukturę LPP w Europie Południowo-Wschodniej. To właśnie tam realizowane będą zamówienia online m.in. do Rumunii, Bułgarii, Serbii, Bośni i Hercegowiny, Grecji oraz Węgier.

Nowe centrum logistyczne LPP w Rumunii

Uruchomienie obiektu to kolejny krok w ekspansji LPP na rynkach regionu. Nowa infrastruktura zwiększa moce operacyjne logistyki e-commerce oraz usprawnia procesy kompletacji i wysyłki. Lokalizacja w Bolintin-Deal, niedaleko Bukaresztu, skraca czas dostaw i przyspiesza realizację zamówień.

Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics podkreślą, że jest to nowoczesna, najbardziej zautomatyzowana infrastruktura logistyczna w tym rejonie Europy.

– Zaawansowana robotyzacja i innowacyjne technologie umożliwiają efektywną kosztowo obsługę rynków regionu i znacznie szybsze dostawy do klientów oraz wzmacniają nasz potencjał operacyjny. Projekt wspiera długoterminową strategię rozwoju i pozwala skalować działalność w tempie odpowiadającym rosnącej dynamice sprzedaży online Grupy LPP – przekazał Sołtys w komunikacie.

Centrum ruszyło ponad miesiąc przed planowanym terminem. Adaptacja obiektu, instalacje i wdrożenie automatyki zajęły niespełna 3,5 miesiąca. Tempo prac było kluczowe po niedawnym pożarze jednego z magazynów e-commerce. Przyspieszone uruchomienie nowego obiektu pozwoliło firmie przywrócić płynność operacji.

Inwestycja wzmocni pozycję LPP na europejskim rynku

Magazyn może pomieścić do 7,5 mln sztuk odzieży i akcesoriów. Wyposażono go w 630 tys. automatycznych miejsc wysokiego składowania, obsługiwanych przez 766 robotów odpowiedzialnych za transport i dostarczanie pojemników z towarem do stanowisk kompletacji.

Wprowadzony model goods-to-person eliminuje tryb, w którym pracownicy muszą przemieszczać się po tradycyjnych ścieżkach pickingowych. System tym samym zwiększa wydajność i ergonomię pracy.

Podział towarów na zamówienia wspierają robotyczne sortery z 328 autonomicznymi jednostkami. Łączna długość przenośników to blisko kilometr, a docelowy sorter wysyłkowy będzie rozdzielał do 14 tys. paczek na godzinę przy prędkości 2 m/s. Infrastruktura umożliwi obsługę ponad 80 tys. zamówień dziennie.

W fazie projektowej priorytetem było wdrożenie rozwiązań elastycznych, skalowalnych i efektywnych kosztowo. Wprowadzone optymalizacje pozwalają już teraz osiągać trzykrotny wzrost produktywności w kluczowych procesach. W obiekcie zastosowano proekologiczne rozwiązania jak

  • system odzysku wody szarej,
  • energooszczędne oświetlenie LED,
  • systemy uzdatniania wody i powietrza,
  • instalacje separacji substancji ropopochodnych.
  • Nowe centrum w CTPark Bucharest West jest dziewiątym obiektem w portfolio LPP Logistics. Planowane nakłady inwestycyjne grupy na logistykę w 2025 roku mogą sięgnąć nawet 1 mld zł.

    LPP S.A. to polska firma odzieżowa, właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Przedsiębiorstwo założyli w 1991 roku w Gdańsku Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec.

    Dziś oferta LPP jest dostępna w sprzedaży stacjonarnej i online na 44 rynkach świata. Firma posiada ponad 3200 sklepów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m² i dostarcza swoje produkty na trzy kontynenty. LPP zatrudnia około 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Europie, Azji i Afryce.