
Do świąt Bożego Narodzenia zostały dwa tygodnie, a w polskich domach trwają intensywne przygotowania. Jednym z największych wyzwań pozostaje wybór prezentów. Według najnowszego badania PayPo dominuje jedna kategoria. Wiadomo też, ile w tym roku Polacy planują wydać na upominki dla bliskich.
Wybór świątecznych prezentów bywa trudny, dlatego w internecie pojawia się coraz więcej inspiracji i tzw. prezentowników. Pomóc mogą też nowoczesne narzędzia, takie jak Allegro GPT, czyli osobisty asystent zakupów. A co najczęściej kupują Polacy pod choinkę? Zgodnie z wynikami najnowszego badania PayPo, najpopularniejszą kategorią prezentów dla dorosłych są kosmetyki i perfumy.
Jakie świąteczne prezenty Polacy wybierają w 2025 roku?
Na pytanie "co zwykle kupujesz na prezent dla dorosłych z okazji świąt?", ankietowani odpowiedzieli następująco:
Respondenci zapytani o to, "co zwykle kupują dzieciom z okazji świąt" wskazują przede wszystkim:
Budżet Polaków na świąteczne prezenty
Na pytanie o tegoroczny budżet na prezenty respondenci odparli:
Z najnowszego badania PayPo wynika, że większość Polaków planuje utrzymać wydatki na prezenty świąteczne na podobnym poziomie co w zeszłym roku lub trochę je zmniejszyć. 42 proc. badanych zamierza wydać tyle samo co w zeszłym roku, a 18 proc. mniej. Zwiększyć budżet na upominki planuje również 18 proc. ankietowanych.
Wśród osób, które planują wydać na prezenty więcej niż w poprzednim roku, najczęstszym powodem są wyższe ceny w porównaniu z ubiegłymi latami (56 proc.). Z kolei 32 proc. ankietowanych wskazało, że mogą sobie po prostu pozwolić na większe wydatki. 27 proc. badanych tłumaczy większe zakupy wyższymi kosztami życia, a 16 proc. większą liczbą osób, które chcą obdarować.
Według danych, Polacy zwykle nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę. 35 proc. respondentów robi je w listopadzie. W pierwszej połowie grudnia sklepy odwiedza 37 proc. badanych. Z kolei 11 proc. ankietowanych planuje prezenty kilka miesięcy wcześniej, a 14 proc. zostawia zakupy na sam koniec, tuż przed świętami.
Zobacz także
Źródło: Business Insider
