
Costa Coffee może zostać znowu sprzedana. Marka zmaga się ciągle z wyzwaniami i nie radzi sobie na rodzimym brytyjskim rynku.
Właściciel sieci kawiarni Costa Coffee, Coca-Cola Company, prowadzi poważne rozmowy o sprzedaży tej marki. To może zdecydować o losach prawie 150 lokali w Polsce. Sprostowanie: jak dowiedzieliśmy się od Lagardère Travel Retail, posiadającego prawa do prowadzenia kawiarni Costa Coffee na terenie Polski, negocjacje nie wpłyną na ich funkcjonowanie.
Czy Costa Coffee zostanie sprzedana?
Coca-Cola przejęła markę Costa Coffee w 2018 roku od Whitbread, za 5,1 mld dolarów. Mimo tego wyniki sieci w rodzimej Wielkiej Brytanii pozostają gorsze niż przed pandemią COVID-19. Firma nie może się od tamtej pory podnieść, zmagając się z rosnącą konkurencją i wysokimi kosztami prowadzenia działalności. Na co wpływa trwający m.in. kryzys na plantacjach kawy. Badanie opcji sprzedaży marki trwa od sierpnia 2025 roku.
Wedle informacji od "Financial Times" Coca-Cola preferowałaby w pierwszej kolejności sprzedać Costę brytyjskiemu funduszowi TDR Capitał. Negocjacje miały jednak utknąć w martwym punkcie, strony nie mogą dojść do porozumienia w kwestii ceny transakcji. Dla sieci przeanalizowano także inne scenariusze, w tym restrukturyzację i upadłość. Coca-Cola ma zamiar zachować sobie możliwość sprzedaży kawy w puszkach.
Costa Coffee w Polsce
Co ze 150 kawiarniami Costa Coffee? Sieć posiada także w naszym kraju ok. 300 automatów kawowych Costa Express, zlokalizowanych na stacjach benzynowych, w biurowcach i sklepach detalicznych.
Negocjacje nie wpłyną na kawiarnie Costa Coffee w Polsce.
Lagardère Travel Retail
informacja prasowa
Costa Coffee zadebiutowała w Polsce w 2007 roku. Dwa lata później, w ramach ekspansji na Europę, przejęła polską sieć Coffeeheaven za 36 mln funtów. Coffeeheaven była pierwszym polskim przedsiębiorstwem debiutującym na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych.
Zobacz także
