Lokal Costa Coffee. Właściciel sieci kawiarni szuka nowego nabywcy.
Właściciel Costa Coffee, Coca-Cola, prowadzi rozmowy o sprzedaży sieci. Fot. Costa Coffee/Linkedin

Costa Coffee może zostać znowu sprzedana. Marka zmaga się ciągle z wyzwaniami i nie radzi sobie na rodzimym brytyjskim rynku.

REKLAMA

Właściciel sieci kawiarni Costa Coffee, Coca-Cola Company, prowadzi poważne rozmowy o sprzedaży tej marki. To może zdecydować o losach prawie 150 lokali w Polsce. Sprostowanie: jak dowiedzieliśmy się od Lagardère Travel Retail, posiadającego prawa do prowadzenia kawiarni Costa Coffee na terenie Polski, negocjacje nie wpłyną na ich funkcjonowanie.

Czy Costa Coffee zostanie sprzedana?

Coca-Cola przejęła markę Costa Coffee w 2018 roku od Whitbread, za 5,1 mld dolarów. Mimo tego wyniki sieci w rodzimej Wielkiej Brytanii pozostają gorsze niż przed pandemią COVID-19. Firma nie może się od tamtej pory podnieść, zmagając się z rosnącą konkurencją i wysokimi kosztami prowadzenia działalności. Na co wpływa trwający m.in. kryzys na plantacjach kawy. Badanie opcji sprzedaży marki trwa od sierpnia 2025 roku.

Wedle informacji od "Financial Times" Coca-Cola preferowałaby w pierwszej kolejności sprzedać Costę brytyjskiemu funduszowi TDR Capitał. Negocjacje miały jednak utknąć w martwym punkcie, strony nie mogą dojść do porozumienia w kwestii ceny transakcji. Dla sieci przeanalizowano także inne scenariusze, w tym restrukturyzację i upadłość. Coca-Cola ma zamiar zachować sobie możliwość sprzedaży kawy w puszkach.

Costa Coffee w Polsce

Co ze 150 kawiarniami Costa Coffee? Sieć posiada także w naszym kraju ok. 300 automatów kawowych Costa Express, zlokalizowanych na stacjach benzynowych, w biurowcach i sklepach detalicznych.

Negocjacje nie wpłyną na kawiarnie Costa Coffee w Polsce.

W związku z pojawiającymi się doniesieniami dotyczącymi zmian właściciela marki Costa Coffee na poziomie globalnym, informujemy, że wszystkie lokale Costa Coffee w Polsce zarządzane są przez Lagardère Travel Retail.Spółka posiada wyłączne prawa do prowadzenia kawiarni Costa Coffee na terenie Polski oraz Łotwy w ramach umowy masterfranczyzy. Obowiązująca umowa została zawarta do 2041 roku, co gwarantuje ciągłość funkcjonowania sieci na tych rynkach. Sieć Costa Coffee w Polsce jest stabilna i rentowna, a wszystkie procesy, standardy obsługi oraz jakość oferowanych produktów pozostają niezmienne. Zmiany właścicielskie na rynku międzynarodowym nie mają bezpośredniego wpływu na działalność polskich kawiarni

Lagardère Travel Retail

informacja prasowa

Costa Coffee zadebiutowała w Polsce w 2007 roku. Dwa lata później, w ramach ekspansji na Europę, przejęła polską sieć Coffeeheaven za 36 mln funtów. Coffeeheaven była pierwszym polskim przedsiębiorstwem debiutującym na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych.