Lotnisko w Modlinie umacnia pozycję. Wraca do gry o pasażerów.
Lotnisko w Modlinie umacnia pozycję. Wraca do gry o pasażerów. Fot. Fotokon/Shhutterstock

Lotnisko Modlin odbija się po trudnym okresie. Od soboty 20 grudnia ruszyły codzienne loty do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W planach są kolejne połączenia.

REKLAMA

Szardża oficjalnie dołączyła do siatki połączeń lotniska Warszawa-Modlin. Niskokosztowe linie Air Arabia zainaugurowały tam codzienne loty. To pierwsze miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich dostępne bezpośrednio z Modlina, a przewoźnik prawdopodobnie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

Nowe połączenia z Modlina do Zjednoczonych Emiratów Arabskich

Air Arabia będzie obsługiwać codzienne połączenia, a wiele biletów na startowe loty zostało już wyprzedanych. Władze lotniska podkreślają, że to także brama do dalszych podróży m.in. do Tajlandii, na Malediwy, Sri Lankę, do Nepalu czy Omanu.

Jednak 2025 rok Modlin zamknie ze spadkiem ruchu pasażerskiego w porównaniu do poprzedniego roku. To efekt trudnych negocjacji z głównym przewoźnikiem portu, Ryanairem. Przypomnijmy, że pod koniec 2024 roku media obiegła informacja o fiasku kolejnych rozmów na linii Ryanair-Modlin i drastycznym cięciu w siatce połączeń.

Jednak 8 lipca 2025 roku przewoźnik podpisał nową umowę o współpracy z władzami lotniska. Zobowiązał się do ponad trzykrotnego zwiększenia liczby pasażerów oraz do inwestycji rzędu około 400 mln dolarów.

– Po 2 latach zamieszania w zarządzie spółki i spadków liczby obsłużonych pasażerów Modlin wraca do gry. Z jeszcze silniejszym Ryanair i nową ofertą Wizz Air. Oceniam, że lotnisko w Modlinie w ciągu 3 lat stanie się trzecim pod względem wielkości lotniskiem w Polsce (po Chopinie i Krakowie) z ok. 10 mln pasażerów rocznie. To zmartwychwstanie Modlina – powiedział Michał Kaczmarzyk, szef polskich struktur Ryanaira w rozmowie z WNP.

W sezonie zimowym w Modlinie stacjonuje osiem samolotów: sześć Ryanaira i dwa Wizz Aira. Latem ich liczba wzrośnie o 50 proc. Władze lotniska przygotowują się również na dynamiczny wzrost ruchu. W 2026 roku planowane jest uruchomienie tymczasowego terminala powłokowego, który podwoi liczbę bramek.

Rozwój lotniska w Modlinie

Równolegle trwają prace nad rozbudową płaszczyzn postojowych. 8 stycznia 2026 r. zarząd lotniska otworzy oferty przetargowe dotyczące ich modernizacji, co pozwoli zwiększyć liczbę miejsc z 10 do 13.

– Bylibyśmy w stanie być trzecim lotniskiem w Polsce, gdyby inne się nie rozwijały. A to – jak wiadomo – jest niemożliwe. W perspektywie trzech lat zajęcie 3-go miejsca w Polsce, pod względem liczby pasażerów, nie jest więc możliwe. W dłuższej perspektywie jednak już tak. Uważam, że Modlin ma ogromny potencjał, ale ten bieg trzeba rozłożyć na więcej etapów – powiedział Jacek Kowalski, prezes Warsaw Modlin Airport. 

Dodatkowo, po 13 latach nieobecności, na Modlin powraca Wizz Air. Na początku grudnia na lotnisko trafił pierwszy Airbus linii, a po dwóch tygodniach kolejny. Wizz Air uruchomił 11 nowych tras.

– Dla Wizz Air tak długo, jak istnieje przestrzeń do wzrostu na Lotnisku Chopina, będziemy kontynuować tam nasze inwestycje. Jeśli przepustowość stanie się ograniczeniem, to Modlin stanie się komplementarną platformą w ekspansji. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się w tym roku otworzyć tam bazę. Oceniam, że w kontekście naszej obecności w Polsce jest to wydarzenie przełomowe – mówił Jozsef Varadi, prezes linii Wizz Air w rozmowie z portalem.

Źródło: WNP