Dino otworzy setki nowych sklepów w 2026 roku. Sieć nie ogląda się na konkurencję.
Dino otworzy setki nowych sklepów w 2026 roku. Sieć nie ogląda się na konkurencję. Fot. Adam bartosik/Shutterstock

Dino jest dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci spożywczych w Polsce, a jej pozycja na rynku wciąż rośnie. W 2026 roku firma planuje otwarcie kolejnych sklepów, wkrótce zaczną też działać stacje paliwowe: Dino Oil.

REKLAMA

Dino Polska otworzyło swój 3-tysięczny sklep w Miliczu (woj. dolnośląskie), określany przez firmę jako "3000 dowodów zaufania". W ostatnich miesiącach sieć powiększyła się o około 250 nowych punktów.

Dino otworzy nowe sklepy w 2026 roku

Obecnie w Polsce na 100 tys. mieszkańców przypada 7,8 sklepów Dino, wobec 6,8 rok wcześniej. Pokazuje to rosnące nasycenie rynku. Ale w 2026 roku sieć planuje dalsze otwarcia w m.in. województwach:

  • dolnośląskim (Wrocław, Wałbrzych, Oleśnica)
  • lubuskim (Gorzów Wielkopolski, Szprotawa)
  • kujawsko-pomorskim (Grudziądz, Inowrocław, Solec Kujawski, Świecie)
  • mazowieckim (Chorzele, Przasnysz, Skrzeszew)
  • pomorskim (Gdańsk)
  • warmińsko-mazurskim (Giżycko, Gołdap, Olsztyn)
  • śląskim, małopolskim, świętokrzyskim i zachodniopomorskim
  • Kluczową inwestycją będzie nowe centrum dystrybucyjne w Wiśniewie (powiat siedlecki), które pozwoli lepiej obsłużyć Mazowsze, Lubelszczyznę i Podkarpacie, czyli regiony dotychczas słabiej nasycone sklepami Dino. Obecnie trwa proces uzyskiwania niezbędnych pozwoleń.

    Na koniec września 2025 roku w Polsce funkcjonowało 2933 sklepów Dino, a łączna powierzchnia sal sprzedaży wyniosła 1,2 mln mkw. To wzrost o 14,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

    W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 r. spółka osiągnęła 1,19 mld zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 1,08 mld zł w tym samym okresie rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 24,7 mld zł z 21,5 mld zł rok wcześniej.

    Stacje Dino Oil coraz bliżej

    Przypomnijmy, że sieć Dino szykuje się również do wejścia na rynek paliw. Wkrótce możemy spodziewać się stacji Dino Oil. Firma od dwóch lat testuje pierwszą stację paliw.

    W 2024 roku Dino Oil uzyskało znak towarowy, a 16 lutego 2024 r. złożono do Urzędu Patentowego RP wniosek o rejestrację znaku słowno-graficznego "Dino Oil". Zakres zgłoszenia obejmował m.in.:

  • paliwa i dodatki do paliw,
  • sprzedaż detaliczną i hurtową paliw,
  • usługi tankowania pojazdów,
  • udzielanie kredytu na zakup paliwa (fuel cards),
  • myjnie,
  • usługi dystrybucji paliw,
  • bary przekąskowe przy stacjach.
  • W momencie zgłoszenia wniosku działała już testowa stacja paliw przy centrum dystrybucyjnym w Łobzie. Pod koniec 2023 roku spółka poszukiwała specjalisty ds. paliw.

    Źródło: dlahandlu.pl