InPost stworzył nowy Paczkomat tylko dla urzędników. Służy do bezdotykowego kontaktu z klientami

Patrycja Wszeborowska
Nie wszystkie dokumenty i wnioski da się przesłać cyfrowo. Z tego względu InPost stworzył zupełnie nową usługę dedykowaną polskim urzędom. Odpowiednio zmodyfikowany Paczkomat ma posłużyć interesantom w kontaktach z pracownikami.
Specjalnie dla urzędów powstała nowa usługa Paczkomatowa - InPost Urząd24 Fot. Franciszek Mazur / Agencja Gazeta

Paczkomat dla urzędów

Nowe urządzenie, które umożliwia bezdotykowe przekazywanie dokumentów, stanęło w Urzędzie Miasta w Gorzowie. Za jego pośrednictwem można dziś zarejestrować pojazd, zawnioskować o wydanie dowodów  rejestracyjnych, kart pojazdu, pozwoleń czasowych oraz tablic rejestracyjnych, zgłosić zbycie pojazdu, zmianę stanu faktycznego lub demontaż pojazdu, a także zawnioskować o wymianę dokumentów komunikacyjnych i ich weryfikację, co do zgodności z posiadaną ewidencją.

Usługa została nazwana InPost Urząd24. Jak zapowiada Rafał Brzoska, założyciel i prezes firmy, urzędowych maszyn wkrótce pojawi się więcej. Istnieje również szansa, że takie Paczkomaty będą alternatywą wobec technik cyfrowych i zostaną z nami po opanowaniu pandemii, jak wskazuje serwis next.gazeta.pl.

Urzędy w świecie cyfrowym

Dziś wiele urzędów, nieprzygotowanych do przejścia w świat cyfrowy, z przyjmowaniem interesantów radzi sobie z głównie za pośrednictwem maila. Na dokumentach nie jest wymagany zatem ani własnoręczny podpis, ani pieczątka.


– Przyjmowanie wniosków mailowo nagle stało się możliwe. To rozwiązanie z pewnością nie jest do końca przemyślane ani formalnie poprawne, ponieważ trudno określić, gdzie te dane trafiają. Stwarza to ryzyko w obszarze ochrony danych. Jednak koniec końców myślę, że przymusowa nauka nowej sytuacji wyjdzie polskim urzędom na dobre – zauważył ostatnio w rozmowie z INNPoland.pl prezes Curulis - Doradztwo Samorządowe Mateusz Klupczyński.