Kolejny sukces polskiego startupu. Właśnie przejął swojego konkurenta z USA

Redakcja INNPoland
Polski startup Booksy przejął właśnie jednego ze swoich amerykańskich konkurentów, firmę Genbook. To już kolejny taki ruch firmy, która prowadzi jedną z największych na świecie platform do rezerwacji wizyt online.
Polski startup Booksy dokonał kolejnego przejęcia na rynku amerykańskim Fot. Unsplash / Paul Hanaoka

Booksy przejmuje Genbook

Booksy to aplikacja dobrze znana wszystkim klientkom i klientom salonów kosmetycznych – umożliwia ona umawianie wizyt w branży hair & beauty oraz udostępnia biznesom narzędzia do zarządzania kalendarzem i pozyskiwania klientów. Firma aktywna jest na wielu rynkach, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Brazylii czy Stanach Zjednoczonych.
Czytaj także: Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
Na podobnej zasadzie działa platforma Genbook, stworzona z myślą o małych przedsiębiorcach z branży beauty & wellness. Jest to już zresztą kolejny zakup dokonany przez Booksy na rynku amerykańskim. W 2020 r. spółka przejęła innego konkurenta w USA, firmę GoPanache.


Podobnie dzieje się zresztą w Europie, gdzie Booksy przejęło również polską firmę Lavito, a w 2020 roku platforma połączyła swoje siły z największym konkurentem na lokalnym rynku, Versum. W najbliższych miesiącach usługodawcy korzystający dotąd z usług firmy Genbook przeniesieni zostaną na marketplace Booksy.

– Cieszymy się, że możemy połączyć siły z jedną z pierwszych firm, które powstały w naszej branży – podkreśla Stefan Batory, współzałożyciel i CEO Booksy. – Dzięki fuzji z Genbook, jeszcze więcej klientów trafi do najlepszych salonów dostępnych na naszej platformie. Pozwoli nam to zapewnić im dokładnie takie usługi, jakich poszukują, a firmom z branży hair & beauty umożliwi dalszy, nieustanny rozwój – dodaje.

Historia Booksy

Booksy to polski startup założony w 2013 roku z siedzibą w San Francisco, oferujący platformę do rezerwacji wizyt online dla użytkowników i program do rozwijania biznesu dla usługodawców. Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach, utworzonych na rynku polskim, takich jak finanse czy telekomunikacja.

W 2020 roku firma połączyła się z Versum, tworząc kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w ponad 100 krajach na całym świecie. W wyniku fuzji obu firm, powstanie największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty z którego tylko w 2021 skorzysta blisko 13 milionów klientów salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych oraz SPA.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl