Tu Poczty Polskiej jeszcze nie było. Powstaną kryptoznaczki
- Poczta Polska planuje wyemitować krytpoznaczki nawiązujące do dokonań polskich naukowców w obszarze badania kosmosu
- Jeden kryptoznaczek będzie dostępny wyłącznie w wersji cyfrowej
- Nowe wirtualne produkty mają trafić do sprzedaży na początku 2023 r.
Poczta Polska wypuści kryptoznaczki
Poczta Polska słynie z emisji kolekcjonerskich znaczków. W ubiegłym roku wprowadziła do obiegu znaczek pocztowy emisji "Igrzyska XXXII Olimpiady Tokio 2020". Teraz idzie o krok dalej i przygotowała zupełnie nową propozycję.
Jak czytamy na oficjalnej stronie internetowej, Poczta Polska wyemituje kryptoznaczki "Polska w kosmosie".
Sektor kosmiczny jest jednym z wysoko zaawansowanych i innowacyjnych obszarów, który ma coraz większe znaczenie dla gospodarki krajowej oraz międzynarodowej. Spółki w nim działające od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwijają. Sektor kosmiczny jest reprezentowany w Polsce przez Polską Agencję Kosmiczną – partnera pierwszego wydania Kryptoznaczka.
Pierwsze wydanie kryptoznaczka obejmuje cztery kategorie o innym wzorze. Kryptoznaczek od Poczty Polskiej ma w sobie łączyć tradycyjny znaczek pocztowy z unikalnym tokenem NFT w sieci Polygon w standardzie ERC1155. Dodatkowa piąta kategoria obejmuje znaczki istniejące tylko w formie cyfrowej.
Ile będą kosztowały kryptoznaczki od Poczty Polskiej?
Poczta Polska wskazuje, że każdy egzemplarz będzie nawiązywał do dokonań polskich naukowców w dziedzinie odkrywania kosmosu. Do wyboru będą znaczki: earthcare, brite, proba-3 i OPS-SAT. Znaczek wyłącznie w formie cyfrowej to S. I. 01.
Jak czytamy, tokeny NFT będą dostępne za pośrednictwem portfela cyfrowego przechowywanego na blockchainie. Za jeden kryptoznaczek trzeba będzie zapłacić około 18,50 zł.
Poczta Polska zapowiada, że przedsprzedaż kolekcji ruszy już w grudniu 2022 r. Z kolei regularna sprzedaż ma wystartować na przełomie stycznia i lutego 2023 r. Kryptoznaczki będzie można zakupić na stronie filatelistyka.poczta-polska.pl. Łączny nakład to 175 tys. oraz 25 tys. tokenów NFT.
Poza tym Poczta Polska przygotowała także akcję promocyjną "Złap Talara". Każdy, kto zapisze się na newsletter Poczty Polskiej, będzie mógł nabyć pierwszego talara filatelistycznego z podobizną króla Zygmunta Augusta.
Talar to pierwszy produkt w wirtualnym portfolio Poczty Polskiej, który został wyemitowany 18 października 2022 r. w Dniu Łącznościowca. Posiadacze talarów filatelistycznych "August" będą mogli kupić pierwszą edycję polskiego kryptoznaczka w promocyjnej cenie.
Co to jest NFT?
NFT (ang. non-fungible token, niewymienialny token) to certyfikat własności aktywów cyfrowych, które są zapisane w sieci blokchain. Służy przede wszystkim do weryfikacji i potwierdzania własności oryginalnego dzieła cyfrowego (m.in. posta na Twitterze, muzyki czy grafiki).
Nie tylko Poczta Polska inwestuje w NFT. Portal wirtualnemedia.pl podaje, że na ten krok zdecydowały się już takie znane marki jak Starbucks, Instagram czy Legia Warszawa. Z raportu agencji public relations Hill+Knowlton Strategies wynika, że z pojęciem NFT spotkał się co piąty Polak.
Czytaj także: https://innpoland.pl/185779,ile-zarabia-listonosz-dzien-poczty-polskiej