Nowa platforma za moment w Polsce, będzie tańsza od Netflixa? Wyciekł cennik

Maria Glinka
22 stycznia 2023, 13:54 • 1 minuta czytania
Nowa platforma streamingowa SkyShowtime zadebiutuje w Polsce już w lutym. Poza bogatą ofertą filmów i seriali może kusić także cenami. Z nieoficjalnych informacji wynika, że użytkownicy zapłacą za miesięczną subskrypcję mniej niż na Netflixie.
Wyciekł cennik SkyShowtime Fot. Wojciech Strozyk/Reporter/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

SkyShowtime tańszy od Netflixa i HBO MAX? Wyciekł cennik

Wielkimi krokami zbliża się debiut kolejnej platformy streamingowej. Już w lutym w Polsce zacznie działać SkyShowtime, czyli serwis Paramount Global i Comcast Corporation. To część strategii podboju Starego Kontynentu – w tym samym czasie SkyShowtime trafi do ponad 20 państw Europy.

W kontekście platform streamingowych dla użytkowników ważna jest zarówno oferta, jak i cena. Do tej pory cennik SkyShowtime był owiany tajemnicą. Jednak na Twitterze pojawiła się nieoficjalna informacja dotycząca kosztów, które będą musieli ponieść użytkownicy za dostęp do nowego serwisu.

Mateusz Zaczyk, redaktor naczelny portalu filomzercy.com, poinformował, że za miesięczną subskrypcję trzeba będzie zapłacić prawdopodobnie 24,99 zł. Czy to dużo? Porównajmy z cennikami innych platform.

Netflix, czyli jeden z najbardziej popularnych serwisów streamingowych, proponuje trzy pakiety. Najtańszy – podstawowy, kosztuje 29 zł miesięcznie. Za pakiet standard trzeba płacić 43 zł miesięcznie, a za pakiet premium – 60 zł miesięcznie.

Z kolei wielki rywal Netflixa – HBO MAX, proponuje miesięczną subskrypcję za 29,99 zł. Nieoficjalne ceny SkyShowtime są więc niższe niż u konkurencji. Roczny plan na tej platformie ma kosztować 199,90 zł.

Oddział PR SkyShowtime na razie nie potwierdził, czy tak będzie wyglądał ostateczny cennik. Jednak stawki są dość realne, ponieważ, jak donosi spidersweb.pl, w Finlandii ta platforma kosztuje 6,99 euro, a w Portugalii 4,99 euro miesięcznie (prawie 24 zł).

Co zaoferuje SkyShowtime?

W skład SkyShowtime będą wchodziły treści produkowane przez NBC Universal, Nickelodeon,Paramount Pictures, Paramount+, Peacock, Showtime, Sky i Universal Pictures.

W ofercie użytkownicy będą mogli znaleźć klasyki np. filmy takie jak "Ojciec Chrzestny", seria z Indianą Jonesem czy "Jurassic Park". Poza tym będzie można obejrzeć zeszłoroczny hit "Top Gun: Maverick", czy inne najnowsze produkcje Universal Pictures i Paramount Pictures np. "Minionki: Wejście Gru", "Downton Abbey: A New Era", czy "The Bad Guys".

Wśród seriali dostępnych na SkyShowtime znajdą się m.in. "Dexter: New Blood", "Star Trek: Strange New Worlds", czy "Halo". Poza tym platformowa niedawno nabyła wyłączne prawa do 21 lokalnych seriali Warner Bros. Discovery. Widzowie będą mogli zobaczyć np. "Warszawiankę", do której scenariusz przygotował Jakub Żulczyk.

Zawirowania na szczycie Netflixa

SkyShowtime przygotowuje się do podbijania europejskiego rynku, a u jego konkurenta – Netflixa, doszło ostatnio do poważnych roszad. Z funkcji CEO zrezygnował Reed Hastings, współzałożyciel Netflixa. Choć chce poświęcić więcej czasu na "działalność charytatywną", to pozostanie w radzie nadzorczej platformy.

Odejście Hastingsa zbiegło się w czasie z ujawnieniem wyników Netflixa za IV kwartał 2022 r. Zysk Netfliksa na akcję wyniósł 12 centów, a rynek szacował go na 45 centów. Przychody wyniosły 7,85 mld dolarów, podczas gdy konsensus ekonomistów zakładał 7,84 mld dolarów.

Czytaj także: https://innpoland.pl/189725,netflix-szuka-personelu-pokladowego-pensja-rzedu-miliona-zlotych-rocznie