Wino przy dworcu? Członek zarządu PKP Intercity widzi w tym sporo zalet
- Członek zarządu PKP Intercity stwierdził, że warto przywrócić sprzedaż alkoholu w lokalach przy dworcach
- Przez zakaz gastronomia straciła część przychodu
- Według Gontarza możliwość kupienia alkoholu mogłaby się pojawić w restauracjach
Subiektywna lista Tomasza Gontarza
Tomasz Gontarz jest doradcą premiera Morawieckiego do spraw infrastruktury i transportu oraz członkiem zarządu PKP Intercity. 11 marca 2023 r. na swoim profilu na LinkedInie opublikował wpis "10 rzeczy, które należy zrobić na polskiej kolei po wyborach parlamentarnych".
"Na wstępie zastrzegam, że jest to subiektywna lista, która powstała na bazie moich wcześniejszych doświadczeń zawodowych w Ministerstwie Infrastruktury i PKP Intercity" – zaznaczył Gontarz na początku tekstu.
Czytaj także: Rewolucja w PKP. Szykują system, który pokaże, gdzie będziesz siedzieć
Alkohol przy dworcach kolejowych
W ostatnim, dziesiątym punkcie członek zarządu PKP Intercity odniósł się do kwestii zakazu sprzedaży alkoholu na dworcach kolejowych. Sprzedaż została zakazana w 2011 r. ze względu na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012. Zakaz obowiązuje zarówno w sklepach monopolowych, jak i punktach gastronomicznych.
Gontarz zwrócił uwagę na to, że na stacjach benzynowych kupimy już alkohol bez problemu. W możliwości sprzedaży alkoholu przy dworcach kolejowych zauważył sporo zalet.
Ten zakaz ma konkretne przełożenie na PKP. (...) Wielka liczba lokali na dworcach stoi pusta. A skoro stoi pusta, to generuje straty. Nie ma restauracji, nie ma miejsc pracy, nie ma wpływów z podatków. (...) Osobiście jestem zwolennikiem udostępnienia sprzedaży alkoholu do 20 proc. i tylko w punktach gastronomicznych. Efektem będą nowe restauracje, większe wpływy dla PKP z najmu i zadowolony pasażer, który na pociąg będzie mógł czekać przy kieliszku wina.
Bilety PKP w sklepach
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o tym, że spółka PKP Intercity wystartowała z nowym planem na zwiększenie sprzedaży biletów. 9 marca 2023 r. poinformowała na swojej stronie, że chce wprowadzić nowe miejsca sprzedaży.
Jednak nie będą nimi kolejne kolejowe kasy biletowe: ofertę skierowano do firm, które dysponują stacjonarnymi punkty sprzedaży. Współpracę mogą podjąć m.in.:
- stacje paliw
- sklepy
- kioski
- saloniki prasowe
- sieci dystrybuujące usługi hotelowe, bilety na eventy lub usługi transportowe.
Dążymy do tego, aby zakup biletów na połączenia PKP Intercity był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Poprzez rozwój nowego modelu sprzedaży agencyjnej otwieramy się na współpracę z następnymi partnerami, szukając w ten sposób kolejnych sposobów dotarcia do klientów. (...) Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami (...) pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity.