Nowy fast food może wejść do Polski. Ich smażone kurczaki to konkurencja dla KFC

Maria Glinka
25 kwietnia 2023, 13:14 • 1 minuta czytania
Do Polski ma wkroczyć kolejna sieć fast food Texas Chicken. Firma już szuka potencjalnych franczyzobiorców, a kluczowe decyzje mają zapaść jeszcze przed wakacji. Texas Chicken może być konkurencją dla kurczakom od Kentucky.
Nowa sieć fast-food planuje wejście do Polski. Fot. Pexels/Chan Walrus
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Texas Chicken w Polsce? Nadchodzi kolejny fast food

Szykuje się bitwa o miłośników fast foodów. Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, do Polski planuje wkroczyć Texas Chicken. To sieć, która słynie z przekąsek ze smażonych kurczaków. Same je określa jako "chrupiące kąski nie do podrobienia".


Jednak zanim sieć Texas Chicken skradnie polskie podniebienia, to do Polski przyjedzie dyrektor ds. rozwoju biznesu międzynarodowego Ignacio Barbadillo. Przedstawiciel sieciówki pojawi się w naszym kraju na początku czerwca i ma zachęcać do współpracy polskie firmy. Przedstawi też założenia umowy franczyzowej.

Na razie nie wiadomo, jaki będzie budżet na inwestycje w Polsce. Sieć nie przygotowała także szczegółowego planu ekspansji, ani nie ujawniła, kiedy Polacy odwiedzą pierwszą placówkę. Szczegóły mają zostać przedstawione dopiero po wizycie Barbadillo.

Wyzwanie dla kurczaków Kentucky

Texas Chicken działa już od 70 lat. Pierwsza restauracja została otwarta w San Antonio w Texasie. Obecnie sieć posiada swoje lokale nie tylko w USA, lecz także w 25 państwach Europy, Azji, Środkowego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i Oceanii.

Poza kurczakami Texas Chicken kusi klientów posiłkami dla całych rodzin i przekąskami (np. chipsami). W menu sezonowych pojawiają się także krewetki i chrupiące ryby.

Sieć Texas Chicken nie jest aż tak znana w Polsce, jak globalna spółka Kentucky Fried Chicken. Jednak po wkroczeniu na rynek może namieszać w naszym kraju – zarówno w USA, jak i w wielu innych państwach jest bowiem poważnym konkurentem dla KFC.

Oto nowi gracze na polskim rynku

Poza nową siecią fast–food Polacy będą mogli także skosztować dań prosto z Włoch. Latem w warszawskim Centrum Praskim Koneser zostanie otwarty pierwszy lokal włoskiej sieci restauracji L'Osteria. Restauracja ugości 170 osób, a latem do dyspozycji będzie również 100 miejsc w ogródku.

Jednak polski rynek wzbogaca się nie tylko o nowe punkty gastronomiczne. Nasz kraj stał się także atrakcyjny dla sieci handlowych. W marcu 2023 r. nad Wisłą zadebiutowała niemiecka sieciówka Mix Markt. Na razie otwarto trzy sklepy (w Krakowie, Tarnowie i Opolu), ale w planach są placówki również w innych lokalizacjach.

Mix Markt wyróżnia etno food, czyli produkty charakterystyczne dla kuchni lokalnych różnych państw, przede wszystkim Europy Wschodniej i Azji. Można tam znaleźć rosyjskie pielmieni, polski nabiał, niemiecką chemię czy rumuńskie wyroby wędliniarskie.

Drugim niemieckim graczem, który wyrusza na podbój polskiego rynku, jest Woolworth. Pierwszy sklep pod tym szyldem zostanie otwarty 8 maja w Krakowie. Łącznie ma ich powstać około tysiąca. Niemiecki sklep może być konkurencją dla Pepco i Action, które cieszą się w Polsce dużą popularnością z uwagi na szeroki asortyment i niskie ceny.

Czytaj także: https://innpoland.pl/193346,minister-moskwa-o-inflacji-w-jej-sklepie-ceny-sie-nie-zmienily