PKP szykuje niespodziankę dla pasażerów. Jest szansa na tańsze bilety

Maria Glinka
01 czerwca 2023, 19:23 • 1 minuta czytania
PKP przygotowuje prawdziwą gratkę dla miłośników podroży pociągami. W planach ma wprowadzenie programu lojalnościowego. Na pasażerów mają czekać m.in. tańsze bilety. Już niedługo zostanie ogłoszony przetarg, aby wyłonić wykonawcę.
PKP chce uruchomić program lojalnościowy. Fot. Marek Bazak/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Do dwóch razy sztuka? PKP szuka wykonawcy programu lojalnościowego

Pierwsze informacje na temat programu lojalnościowego PKP pojawiły się na początku 2023 r. Wówczas władze państwowej spółki przekonywały, że samodzielnie opracują ten projekt.


Jednak szybko wycofały się z tego pomysłu, ale tylko częściowo. Program lojalnościowy ma zostać wdrożony, ale za jego opracowanie będzie odpowiadał zewnętrzny wykonawca.

– Niedługo ogłosimy przetarg na wykonawcę programu lojalnościowego. Myślę, że będzie to w wakacje – poinformował wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz, cytowany przez money.pl.

Przedstawiciel państwowej spółki ma nadzieję, że rozmowy będą przebiegały na tyle sprawnie, że uda się szybko podpisać umowę. PKP chciałoby, aby wykonawca rozpoczął prace nad programem lojalnościowym jeszcze w tym roku.

Tańsze bilety i nagrody od PKP przykryją opóźnienia pociągów?

Na razie nie wiadomo, jak dokładnie ma wyglądać program lojalnościowy PKP. Jednak deklaracje z 2022 r. wskazują na kierunek, w którym być może będzie chciał podążać państwowy gigant.

W październiku ubiegłego roku pojawiły się informacje, że przewoźnik rozważa wdrożenie systemu, w którym pasażerowie mogliby wymieniać punkty na tańsze przejazdy (rabat przy zakupie kolejnego biletu). W grę wchodziły wówczas także nagrody rzeczowe. W 2022 r. z usług PKP skorzystało aż 60 mln osób, więc potencjalne grono uczestników programu lojalnościowego jest ogromne.

Niewykluczone, że program lojalnościowy może także nieco ocieplić wizerunek PKP, które zmagają się z notoryczną krytyką z powodu opóźnień. Urząd Transportu Kolejowego (UTK) poinformował, że w 2022 r. pociągi PKP Intercity przyjechały opóźnione o przynajmniej dwie godziny aż 2723 razy. Najwięcej problemów było w marcu i w trakcie wakacji (lipiec, sierpień).

PKP ma już dwie aplikacje

Program lojalnościowy będzie już trzecią nowinką technologiczną od państwowego przewoźnika. Polskie Koleje Państwowe SA oraz należące do nich Polskie Koleje Państwowe Intercity SA wydały dwie aplikacje dla podróżujących. PKP.appka oraz PKP Intercity są wyposażone w funkcje dodatkowe, których nie mają podobne aplikacje. PKP.appka poza standardowymi opcjami umożliwia sprawdzenie lokalizacji dworców, oferowanych przez nie usług (gastronomicznych, handlowych) czy na bieżąco aktualizowanych opóźnień.

W PKP.appce znajdziemy również funkcję SOS, która pozwala na połączenie się ze służbami PKP odpowiadającymi za bezpieczeństwo na dworcach.

Z kolei w aplikacji PKP Intercity można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenia. W zakładce "Łowcy promo" można wyszukać bilety w atrakcyjnych cenach. W mWars da się zamówić wybrany posiłek z dostawą do miejsca, które się zajmuje.

Dodatkowe udogodnienia to dostęp do Karty Intercity, Taniej z Bliskimi oraz czasopisma "W podróż". Profil zakupowy pozwala zapisać często wybieraną trasę. Można także sprawdzić historię podróży, ustalić, czy chcę podawać PIN przy logowaniu i przed zakupem biletu oraz sprawdzić, jaki ślad węglowy został wyemitowany podczas podróży pociągiem w porównaniu do tej, która odbyłaby się samolotem lub samochodem.