Żabka wyskoczy poza granice Polski. Odważny ruch na rocznicę
Forsal.pl informuje, że sieć sklepów typu convenience Żabka planuje ekspansję międzynarodową. Wiceprezes firmy Adam Manikowski dał znać, że firma rozważa zarówno tradycyjny sposób poszerzenia sieci, jak i potencjalne przejęcia.
Żabka międzynarodowa
Patrząc po dotychczasowych doświadczeniach marki, w tym próbie wejścia na czeski rynek w 2008 roku, nasi południowi sąsiedzi wydają się potencjalnym kierunkiem rozwoju Żabki. Eksperci nie wykluczają jednak możliwości wejścia na inne rynki. W Niemczech sieciówka pracuje z Teslą, a w USA zaprezentowano format sklepu Żabka Nano na konferencji NRF w Nowym Jorku. Ten sklep był poglądowy.
Obecnie ok. 16 mln osób w Polsce mieszka w promieniu zaledwie 500 m od najbliższej Żabki, a ponad 6,1 mln użytkowników ma już sklepową aplikację. W październiku ma otworzyć się dziesięciotysięczny sklep sieci.
Eksperymenty z formatem
Oprócz klasycznych, lokalnych punktów handlowych Żabka posiada również sklepy w mniej standardowych formatach. W Polsce znajduje ok. 50 autonomicznych sklepów w formacie Nano.
Otworzono też Żabka Drive, który pozwala na zakupy bez konieczności opuszczania samochodu.
– Obecnie rozwijamy mobilne Żabki, które są uruchamiane podczas różnych wydarzeń, a także sklepy sezonowe czy maszyny vendingowe. Naturalną kontynuacją tej drogi była praca nad sklepem w formule drive, gdzie podróżujący będą mogli szybko zakupić np. kawę, hot doga czy zrobić szybkie zakupy śniadaniowe. Obecnie jest jeszcze za wcześnie, aby przekazywać szczegóły na ten temat – przekazało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Żabka.
W galeriach handlowych pojawił się również wyspy. Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, pierwsza "wyspowa" Żabka pojawiła się w Galerii Pestka w Poznaniu. Została otwarta w czwartek 16 marca 2023 r. Nowy sklep ma 12 mkw. powierzchni, a jego asortyment ma uzupełniać ofertę gastronomiczną sieci handlowej. Zarówno klienci, jak i pracownicy mogą tam kupić np. hot doga czy kawę.
Eksperymenty z usługami
Żabka nie poprzestaje tylko na wprowadzaniu nowych formatów, ale i eksperymentuje z nowoczesnymi rozwiązaniami. Niektóre wydają się kontrowersyjne, jak... podawanie piwa przez roboty.
"W jednym z autonomicznych sklepów Żabka Nano w Warszawie prowadzimy obecnie test sprzedaży piwa z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania technologicznego" – czytamy w komunikacie biura prasowego Żabki, które cytuje portal branżowy dlahandlu.pl. Sieciówka przekonuje, że wszystko jest zgodne z prawem, a maszyny weryfikują klienta pod kątem trzeźwości i wieku, a także informują go o szkodliwości alkoholu i braku możliwości zakupu w przypadku osób niepełnoletnich.