Zakupy na dowóz w 20 minut. W Polsce zacznie działać sieć wirtualnych supermarketów
W czasie pandemii pokochaliśmy jedzenie na dowóz. Wystarczy wejść w aplikację i zaznaczyć wybrane danie, by móc cieszyć się restauracyjnym posiłkiem we własnym salonie. I to często krócej, niż w pół godziny. A co, gdyby w takim samym czasie można było robić również zakupy? To już wkrótce stanie się rzeczywistością! Wirtualne supermarkety wprowadza Wolt.
Wirtualne supermarkety
Wolt, fińska firma technologiczna, specjalizująca się w dostawie dań restauracyjnych oraz zakupów, planuje uruchomienie w Polsce Wolt Market - sieci wirtualnych supermarketów.Będą to niezależne sklepy, działające na takich samych zasadach, jak obecni partnerzy Wolt. Tym, co wyróżni Wolt Market od innych graczy na rynku będzie, pełny, liczący ponad 1 000 pozycji, asortyment dostępnych produktów oraz szybki czas dostawy.
W Finlandii i Grecji, gdzie obecnie działa Wolt Market, wynosi on około 20 minut. Jesienią Wolt Market rozpocznie swoją działalność również w Czechach, Danii i na Węgrzech. O szczegółach dotyczących Wolt Market rozmawiamy z Agatą Polityło, general manager Wolt w Polsce.
Agata Polityło, general manager Wolt w Poslce.•Źródło: Wolt
Od kilku lat obserwujemy w Polsce trend przechodzenia klientów do mniejszych formatów sklepów. W praktyce oznacza to, że przyzwyczajają się oni do coraz szybszego robienia zakupów, nawet bez dostawy. My chcemy pójść o krok dalej, umożliwiając wybór potrzebnych produktów w kilka minut i gwarantując dostawę chwilę później, oszczędzając tym samym czas naszych klientów.
Wiemy już, że jesteśmy w stanie zaoferować najlepsze rozwiązania i obsługę, ponieważ w czasie pandemii rozpoczęliśmy działalność Wolt Market w Finlandii oraz w Grecji. Mamy tam bardzo dobre wyniki i dlatego planujemy rozszerzyć swoją działalność na kraje z największym potencjałem. W dalszym ciągu koncentrujemy się jednak na partnerstwie, a Wolt Market będzie jedną z możliwości stanowiącą odpowiedź na oczekiwania klientów.
Tak więc, jak można się domyślić, uruchomienie Wolt Market w Polsce jest częścią naszej planowanej strategii, której głównym celem jest osiągnięcie pozycji lidera na rynku szybkich dostaw. Oczywiście, podejmując decyzję o uruchomieniu Wolt Market w Polsce, przeanalizowaliśmy potencjał rynku i w naszej ocenie ma on przed sobą bardzo dobre perspektywy, gdyż niezależnie od liczby podmiotów działających w formule dark store, jest to wciąż stosunkowo nowa propozycja dla polskich konsumentów.
Czym będzie się wyróżniał Wolt Market od konkurencji?
Zależy nam na tym, aby nasi konsumenci mogli doświadczyć nowej, niespotykanej dotychczas, jakości zakupów. Dlatego, podobnie jak w aplikacji Wolt, chcemy oferować najlepszą obsługę i gwarantować szybkie dostawy.
Żeby sprostać temu zadaniu, nasi inżynierowie stale udoskonalają wykorzystywane przez nas rozwiązania technologiczne. Poza tym wyróżni nas asortyment – bogaty, różnorodny i w atrakcyjnych cenach. Już teraz możemy zdradzić, że w ofercie Wolt Market znajdzie się ponad tysiąc artykułów spożywczych, drogeryjnych oraz kosmetycznych, a to nie jest nasze ostatnie słowo. Dlatego też poczekajmy chwilę i dajmy się zaskoczyć.
Czy uruchomienie Wolt Market będzie miało wpływ na Waszą dotychczasową współpracę z obecnymi partnerami?
Partnerstwa były i zawsze będą naszym najważniejszym priorytetem. Ale jednym z głównych powodów, skłaniających naszych klientów do zakupów online jest szeroki wybór towarów. To, co zaobserwowaliśmy, np. w Finlandii, to fakt, że obecność Wolt Market przyspieszyła i ułatwiła zamawianie zakupów z dostawą. To z kolei zwiększyło zainteresowanie oraz wygenerowało popyt na większy wybór towarów, a beneficjentami tych wzrostów stały się wszystkie podmioty obecne na platformie.
Innymi słowy, klient w prosty sposób może przejść od zamawiania dań restauracyjnych do robienia zakupów spożywczych. To pierwszy krok, po którym łatwiej jest mu również zamawiać kosmetyki, karmę dla zwierząt, kwiaty i inne produkty dostępne na Wolt.
Ostatecznie, naszym celem jest, aby klienci mogli w jak najprostszy sposób odkryć szeroką ofertę detaliczną i korzystali z różnorodnych propozycji, oferowanych przez naszych partnerów, których mamy na platformie.
Wolt Market będzie zatem "tylko" jednym z partnerów handlowym na platformie. Ostatecznie to użytkownik, wchodząc na Wolt, będzie mógł sam zdecydować, z którego sklepu zamówić zakupy. Ponadto, niezależnie od Wolt Market, będziemy dynamicznie rozwijali naszą działalność w obszarze szybkich dostaw zakupów, zarówno z obecnymi, jak i przyszłymi partnerami.
Jest to jeden z głównych filarów naszej działalności, który chcemy wzmacniać zarówno poprzez poszerzanie oferty, jak i wykorzystanie naszych technologii, które dobrze sprawdzają się w Wolt Market. Na koniec warto podkreślić, że największymi beneficjentami naszego rozwiązania będą konsumenci, którzy uzyskają dostęp do "multibrandowej" platformy, oferującej najwyższą jakość usług.
Na jakim etapie jest obecnie projekt?
Obecnie trwa proces rekrutacji członków zespołu zarządzającego Wolt Market w Polsce. Szukamy dyrektora generalnego, zespołu oraz potencjalnych lokalizacji. Równocześnie analizujemy sytuację w już wybranych miastach i przygotowujemy się do otwarcia pierwszego sklepu.
Dlaczego zdecydowaliście się na utworzenie niezależnego podmiotu?
Chcemy być liderem na rynku dostaw, a to wymaga dużego zaangażowania całego zespołu. Dlatego potrzebujemy osób, które potrafią w pełni zaangażować się w nowy projekt. Poza tym, prowadzenie sklepu to zupełnie inny rodzaj biznesu, wymagający innych kompetencji. Dlatego też uznaliśmy, że optymalnym rozwiązaniem będzie utworzenie niezależnego podmiotu.
Czy oznacza to, że do dostawy zakupów z Wolt Market będziecie poszukiwali nowych kurierów?
Zakupy z Wolt Market będą dostarczali nasi obecni kurierzy. Oczywiście zakładamy, że uruchomienie Wolt Market zintensyfikuje ruch na naszej platformie, co przełoży się na to, że prawdopodobnie w przyszłości będziemy poszukiwali nowych osób.
Kiedy planujecie uruchomienie pierwszego sklepu? I w jakich miastach?
Wszystko zależy od tego, jak szybko będzie przebiegał proces tworzenia nowego zespołu. Wierzymy, że pierwszy sklep zostanie uruchomiony późną jesienią. Nie chcemy jednak na razie zdradzać planowanych lokalizacji. Przede wszystkim chcemy zamknąć rekrutację i zgromadzić wokół Wolt Market najlepszych ludzi, którym powierzymy uruchomienie sieci. To bardzo ważne, bo jak mówi stara zasada, pierwsze wrażenie robi się tylko raz. A my chcemy, aby było ono jak najlepsze.