Poczta Polska w raporcie NIK. "Ciągle rosnące ceny i opóźnienia"
Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport z kontroli jakości i dostępności powszechnych usług pocztowych świadczonych przez Pocztę Polską S.A. Już na jego początku wytyka jednostce rażące błędy. W zestawieniu wzięto pod uwagę terminowość i ceny świadczonych usług.
Wzrost cen usług Poczty Polskiej
NIK w swoim raporcie przede wszystkim zwraca uwagę na rosnące ceny usług Poczty Polskiej, która w badanym okresie (2015-2019) podniosła je aż trzykrotnie i co tłumaczone było wzrostami kosztów działalności oraz wynagrodzeń wypłacanych pracownikom.Terminowość Poczty Polskiej również woła o pomstę. Placówka nie dostarczała terminowo większości kategorii przesyłek w ramach usługi powszechnej. Pokazały to badania czasu przebiegu przesyłek pocztowych przeprowadzone na zlecenie Prezesa UKE.
Sytuacja ta dotyczyła wszystkich rodzajów przesyłek listowych z wyjątkiem paczek pocztowych ekonomicznych, których terminowość dostarczania była ponad minimalne standardy.
Co sprzedaje się na poczcie
Poczta Polska utrzymuje się nie tylko z dostarczania listów. Dostosowanie oferty sprzedażowej placówek do sezonowych potrzeb klientów oraz bieżących wydarzeń sportowych i kulturalnych to jeden z elementów strategii sprzedażowej Poczty Polskiej - donoszą wiadomości handlowe.Przez pięć pierwszych miesięcy tego roku spółka zanotowała wzrost przychodów z tego tytułu o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku.
Najlepiej sprzedawały się w tym czasie gry i zabawki dla dzieci (wzrost sprzedaży o 60 proc.) oraz książki i kolorowanki dla dzieci (o 50 proc.). Zainteresowaniem klientów cieszyły się flagi na wydarzenia sportowe i święta państwowe.