Duży bank zwraca klientom pieniądze. Nieprawidłowo naliczył opłaty
- Bank PKO BP poinformował, że nieprawidłowo naliczał swoim klientom opłaty
- Wydał na swojej stronie oświadczenie, że wszystkie źle naliczone kwoty zostaną zwrócone
- Powodem nieprawidłowego pobrania pieniędzy miały być problemy techniczne
PKO źle naliczało opłaty klientom
PKO Bank Polski zamieścił na swojej stronie oraz w mediach społecznościowych niecodzienny komunikat. Podaje w nim, że niektórym swoim klientom źle naliczył opłaty za prowadzenie konta. Powodem miały być przyczyny techniczne. Oto oficjalna informacja ze strony internetowej PKO BP:
Z przyczyn technicznych, u niektórych klientów nieprawidłowo naliczyliśmy opłaty za prowadzenie rachunku. Przepraszamy i w najbliższych dniach będziemy zwracać niepoprawnie pobrane kwoty. Nie ma konieczności składania reklamacji w tej sprawie.
Czytaj także: PKO BP pracuje nad własną kryptowalutą? Zastanawiające ruchy polskiego banku
Jednak już w poniedziałek 3 października PKO BP zamieścił na Twitterze kolejny komunikat. Tym razem klienci banku mogą być jednak spokojni:
Banki zwracają opłaty
W sierpniowym artykule INNPoland informowaliśmy, że banki będą musiały zwrócić dodatkowe opłaty pobierane w okresie oczekiwania na wpis do hipoteki. Nie mogą ich też już pobierać. Na posiedzieniu 22 sierpnia 2022 r. Zadecydował o tym Sejm, przyjmując nowelizację ustawy o prawie bankowym.
Banki będą zwracać wszystkie dodatkowe opłaty poniesione przez kredytobiorców w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej. (…) Koniec z pazernością banków!
Taki komunikat zamieścił na swoim profilu na Twitterze wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł.
W wywiadzie udzielonym "Dziennikowi Gazety Prawnej" zaznaczył, że dodatkowa opłata jest też wygórowana. Według niego w bankach uwzględnia się ponad 99 proc. wniosków o wpis hipoteki.
Natomiast udzielenie kredytu poprzedza analiza zdolności kredytowej, a wypłata pieniędzy nie może nastąpić przed złożeniem wniosku o wpis zabezpieczenia do księgi wieczystej.
Nowe lokaty w banku PKO BP
Jak pisaliśmy w innym artykule w INNPoland, PKO BP postanowił wprowadzić do swojej oferty dwie nowe lokaty. Są to lokaty odnawialne:
- na 3 miesiące, dla klienta indywidualnego (oprocentowanie 7 proc. w skali roku) oraz klienta bankowości osobistej i prywatnej (oprocentowanie 7,5 proc. w skali roku). Kwota minimalna to 1 tys. zł. Dostępna dla nowych środków w serwisie transakcyjnym iPKO, aplikacji IKO oraz oddziałach banku i agencjach,
- terminowa 3-miesięczna, dla klientów bankowości osobistej i prywatnej, z oprocentowaniem 4,5 proc. oraz 5 proc. w skali roku. Oferta dla obecnych i nowych klientów. Kwota minimalna to 1 tysiąc zł. Dostępna w serwisie transakcyjnym iPKO, aplikacji mobilnej IKO oraz oddziałach, biurach bankowości prywatnej i agencjach.
Lokaty działają od 16 września.
Czytaj także: https://innpoland.pl/140587,zaskakujaca-decyzja-za-wprowadzenie-w-blad-bank-musi-zwrocic-pieniadze-swoim-klientom