
Solaris kojarzony jest przede wszystkim ze sprzedażą elektrycznych autobusów czy tramwajów. Ale firma z Bolechowa pod Poznaniem posiada jeszcze jedną specjalność – produkcję trolejbusów. I to jaką – jest największym producentem tego rodzaju pojazdów w Europie!
REKLAMA
Trollino z Bolechowa rządzi w Europie
Łącznie trolejbusy wożą pasażerów w Europie w 150 miastach. Solaris wytwarza je głównie na eksport, ponieważ w Polsce funkcjonują tylko 3 sprawne trakcje dla tego typu pojazdów – w Gdyni, Lublinie i Tychach. Z kolei o stworzenie nowej linii stara się Łódź.
Łącznie trolejbusy wożą pasażerów w Europie w 150 miastach. Solaris wytwarza je głównie na eksport, ponieważ w Polsce funkcjonują tylko 3 sprawne trakcje dla tego typu pojazdów – w Gdyni, Lublinie i Tychach. Z kolei o stworzenie nowej linii stara się Łódź.
Głównym atutem trolejbusów jest większa ekologiczność w porównaniu do tradycyjnych autobusów spalinowych oraz fakt, że są bardziej ciche i zwrotne od tramwajów – wyjaśnia w rozmowie z serwisem Finanse.wp.pl Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa. W efekcie europejskie miasta w łatwy sposób mogą pozyskać unijną dotację na budowę trakcji niezbędnych dla tego rodzaju transportu miejskiego.
Trolejbusy Trollino z Bolechowa kursują w kilkunastu krajach Europy. Takich, jak m. in. Austria, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria, Szwecja czy Włochy. Niedawno tysięczny egzemplarz wyjechał na ulice Salzburga.
Autobusy i tramwaje
Solaris założony przez Krzysztofa i Solange Olszewskich święci w ostatnim czasie liczne sukcesy w Europie. A przecież początki firmy to prace dorywcze i niewielki warsztat w Szwecji. Wkrótce elektryczne autobusy z Bolechowa, które są już obecne w Niemczech czy Szwecji, wyjadą na ulice Barcelony i Paryża.
Autobusy i tramwaje
Solaris założony przez Krzysztofa i Solange Olszewskich święci w ostatnim czasie liczne sukcesy w Europie. A przecież początki firmy to prace dorywcze i niewielki warsztat w Szwecji. Wkrótce elektryczne autobusy z Bolechowa, które są już obecne w Niemczech czy Szwecji, wyjadą na ulice Barcelony i Paryża.
Ale to nie koniec dobrych wiadomości. Ponadto tuż przed świętami spółka wygrała przetarg na dostawę łącznie 110 pojazdów do dwóch izraelskich miast – Tel Awiwu i Nazaretu. Solaris dostarcza także m. in. tramwaje do Niemiec.
Ursus nie chce być gorszy od Solarisa!
Co ciekawe, na rynku produkcji trolejbusów rękawicę Solarisowi chce rzucić inna firma z Polski – Ursus. Dziś ta marka to już nie tylko sprzedaż traktorów, które robią prawdziwą furorę w Afryce. Wkrótce przedsiębiorstwo rozpocznie produkcję autobusów elektrycznych Ursus Ekovolt. Do tego jego projektanci rozpoczęli pracę nad stworzeniem… samojeżdżącego ciągnika.
Co ciekawe, na rynku produkcji trolejbusów rękawicę Solarisowi chce rzucić inna firma z Polski – Ursus. Dziś ta marka to już nie tylko sprzedaż traktorów, które robią prawdziwą furorę w Afryce. Wkrótce przedsiębiorstwo rozpocznie produkcję autobusów elektrycznych Ursus Ekovolt. Do tego jego projektanci rozpoczęli pracę nad stworzeniem… samojeżdżącego ciągnika.
Rozwój kolejnych usług Ursusa nie dziwi, ponieważ jest to największa firma w polskiej branży, która prowadzi prace badawczo-rozwojowe. Jakby tego było mało, tydzień temu spółka zdecydowała się rozszerzyć swoją działalność na rynek energii odnawialnej. Ursus chce teraz zwiększyć swoją działalność na rynku trolejbusów.
W ramach polsko-ukraińskiego konsorcjum dostarczył Lublinowi sieć nowoczesnych tego rodzaju pojazdów. Ale to nie zaspokaja ambicji firmy. Zamierza ona rzucić wyzwanie Solarisowi i rywalizować z nim o zamówienia w międzynarodowych przetargach. W ten sposób Polska może jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję lidera w Europie w produkcji trolejbusów.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
