InPost znów podniesie ceny. Prezes spółki ujawnił plany na ten rok

Maria Glinka
18 stycznia 2023, 18:05 • 1 minuta czytania
InPost znów podniesie ceny usług. Prezes spółki Rafał Brzoska ma nadzieje, że nadchodząca podwyżka będzie jedyną w tym roku. Ujawnił także ambitne plany dotyczące płatności.
Prezes InPostu Rafał Brzoska zapowiedział podwyżkę cen usług Fot. Tomasz Kawka/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

InPost podniesie ceny. Brzoska tłumaczy, dlaczego

Prezes InPostu Rafał Brzoska zdradził podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, że szykuje się podwyżka cen usług firmy. Aktualizacja cennika jest planowana na I kwartał 2023 r.

– Mam nadzieję, że to będzie jedyna podwyżka w tym roku i podobnie jak w poprzednim roku mniejsza od inflacji – przyznał szef w rozmowie z PAP Biznes.

Dlaczego InPost zdecydował się na podniesienie cen? Brzoska tłumaczył, że "największym znakiem zapytania jest wpływ embarga na diesla rosyjskiego od 1 lutego" i ewentualne wahania w cenach ropy.

– Z Allegro, zgodnie z 7-letią umową w każdym kolejnym listopadzie będziemy dostosowywać poziom cen zgodnie z umową, czyli o kombinację wskaźnika inflacyjnego i wskaźnika wzrostu wynagrodzeń – zapewnił.

Ambitne plany InPostu na 2023 r. Chce testować usługę płatności

Poza podwyżką cen usług Brzoska ujawnił także plany InPostu na 2023 r. Również w I kwartale tego roku spółka chce przeprowadzić test usługi płatniczej.

– Zauważyliśmy, że popularne systemy płatności online zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach są bardzo skomplikowane i nieintuicyjne – tłumaczył Brzoska.

Jak dodał, prace nad nowym projektem usługi ruszyły już w zeszłym roku. Niedługo wybrana grupa sklepów będzie mogła przetestować nową funkcję. – By zmierzyć konwersję, o ile częściej klienci będą kupować, jeśli skorzystają nie tylko z dostaw poprzez Paczkomat, ale skorzystają z płatności InPostu, która będzie tak łatwa, jak nigdy do tej pory – wskazał prezes.

Brzoska przekonywał, że InPost chce wprowadzić same płatności, ponieważ celem jest podniesienie poziomu zadowolenia klientów, a nie zarabianie na transakcjach. Jego zdaniem, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ten projekt będzie "największą innowacją w InPost od wprowadzenia dostaw poprzez Paczkomat".

Dwie podwyżki w zeszłym roku

Przypomnijmy, że w 2022 r. InPost zdecydował się na dwie podwyżki cen oferowanych usług. Zmiany dotyczyły wyłącznie klientów detalicznych.

Od maja zeszłego roku za wysyłkę przesyłki w rozmiarach oznaczonych przez InPost jako gabaryt A trzeba zapłacić o 70 gr niż wcześniej. Do końca marca ta usługa kosztowała 12,99 zł, później wzrosła do 13,99 zł, a od początku maja klienci płacą 14,69 zł.

InPost to polski operator logistyczny, który wkroczył na rynek w 2006 r. Pod koniec III kwartału 2022 r. InPost miał w Polsce ponad 19,2 tys. Paczkomatów. Z zapewnień spółki wynika, że ponad połowa klientów (56 proc.) ma Paczkomat w odległości 7 minut spacerem od domu.

Maszyny do odbierania i wysyłania przesyłek podbijają też za granicę. W Wielkiej Brytanii InPost posiada już 4 tys. Paczkomatów. Ich liczba podwoiła się w ciągu zaledwie roku.

Czytaj także: https://innpoland.pl/189448,dlaczego-shopee-znika-z-polski-eksperci-wyjasniaja